Gaštanové sušienky do vrecka

Vytlačiť

Hodnotenie používateľov: 0 / 5

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
 

Chcem žiť zdravo, ale ostala mi ešte jedna slabosť a to sú sladkosti. Preto sa snažím chuť na sladké zahnať nejakou zdravšou mlsnotou , ak sa to vôbec dá. 

Cukor je vraj prudko návykový, už za pár dní sa z nás údajne môže stať celkom slušný závislák. Okrem toho je príčinou niektorých ochorení a údajne aj rakoviny.

A čo potom, keď sladké máme radi celý život...Asi preto existuje mnoho spôsobov a trikov, ako odolať jedlu a zahnať chuť na sladkosti. 

V článku z Integrálnej Zdravovedy : "Výhody paleostravovania" sa dočítame: 

" K sladkostiam a k "osladzovaniu nášho života" pár vetami nasledovné: "nie je všetko zdravé, čo je bio = prírodné!!"

Takto znie kľúčový výrok! Cukor vo všeobecnosti pozná ľudstvo cca. 500 rokov, čo je len kvapkou v mori histórie! Melasa, hnedý cukor a ani trstinový cukor nie je o nič lepší ako kolegyňa v podobe rafinovaného bieleho cukru. Med ako taký predstavuje v umiernenej podobe schodný kompromis napriek svojmu vysokému glykemickému indexu. Fruktóza propagovaná v radoch diabetikov síce má nízky GI, napriek tomu prispieva k inzulínovej rezistencii a nie je vhodnou alternatívou. Jej masová propagácia priemyslom súvisí s lacnými vstupmi v podobe dostupného kukuričného škrobu.

Takto sa v rade "sladkostí" diskvalifikujú aj 100% ovocné šťavy, keďže ich konzumácia bez vlákniny spôsobuje silnú inzulínovú reakciu. K umelým sladidlám typu aspartam snáď niet, čo dodať. Aspartam pozostáva z 50% asparginovej kyseliny, 40% fenalininu, 10% metylalkoholu. Z horeuvedenej kyseliny u 60 kg človeka je dovolený príjem 2400 mg, inak spôsobuje intoxikáciu organizmu.

Pre laikov dôležitá informácia, 1 liter diétneho drinku obsahuje v priemere 600 mg cukru !! Ďalším jedom v jeho konzistencii je fenalinín spôsobujúci fenilketonuriu, ak človeku chýba enzým na jeho spracovanie. Metanol je v poradí ďalší nervový jed a doslov si nevyžaduje. Nech sa každý rozhodne sám! " Toľko z článku. 

 



Ako z toho von 

Múdri radia dať si ovocie, horkú čokoládu, proteínovú tyčinku...Možno pomôže aj kyslá uhorka, po nej údajne prejde chuť na sladké. Alebo jednoducho nekupovať nič sladké. Zakazovať si však úplne sladkosti asi tiež nie je moc rozumné, potom to môže prasknúť, človek neodolá a zje toho oveľa viac. 

Určite treba mať aj viac znalostí ako funguje cukor v tele, čo nám hrozí, ako regulovať jeho príjem, čo jesť...

Každý si musí asi poradiť sám. Ja si hľadám zdravšiu náhradu, niečo do vrecka , keď ma prepadne chuť na sladké alebo som na túre a potrebujem niečo zajesť. 

Hľadám preto zdravšie recepty alebo si ich upravujem a skúšam, či to dobre dopadne. Pokiaľ ich potom nezjem všetky naraz, tak je to hádam celkom OK.

Preto ma oslovil aj tento Gaštanový koláčik, či drobné sušienky do vrecka. V podstate som len vymenila práškový cukor za zdravšiu náhradu , tentoraz som dala kokosový cukor. Asi najlepšie a najmenej škodlivé sú Xylitol a Stévia.

Nie som odborník, tak len študujem a skúšam , čo je najideálnejšie. O náhradách cukru sa dočítate aj TU.

 

Recept na Sušienky do vrecka

 

Čo na to:

200 g hladkej pohánkovej múky ( môže byť aj špaldová , niekedy dávam pol múky a pol jemných špaldových vločiek alebo mletých orechov)

75 g práškového cukru ( určite dám radšej nejakú náhradu :  kokosový cukor , xylitol, stévia)

1/2 ČL soli 

1/2 ČL sódy bicarbóny v bio kvalite

1 vajce

100 g gaštanového pyré

2 PL rumu ( ja som dala citrónovú šťavu )

 

Ako na to:

Z prísad vymiesime cesto a dáme ho na 1 hodinu do chladničky odstáť.  Potom ho vyvaľkáme  a vykrajujeme drobné tvary podľa vôle.

Pečieme pre teplote 16o stupňoch asi 15 minút. Hotové treba odložiť do krabice a vyberať postupne. Čím dlhšie nám vydržia, tým budú pre nás zdravšie.

Záver 

Mne tieto drobné koláčiky naozaj chutili, tak snáď aj vám budú a verím , že splnia aj svoj účel. Pomôžu v kritických chvíľach s príjmom Energie alebo uspokoja náhlu chuť na sladké.

Dobrú chuť!

Annka

 

 
 
Tags: ,