Blog

Meditujeme so sviečkami

Hodnotenie používateľov: 0 / 5

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
 
Meditácia slúži na uvoľnenie mysle a zvýšenie schopnosti sústrediť sa. Jedným zo spôsobov, ako to dosiahnuť je zapáliť sviečku a sústrediť sa na plameň. 
 
Sviečky nám pomáhajú vytvoriť príjemné relaxačné prostredie pri rôznych druhoch meditácii. Ak chcete meditovať pri sviečkach, musíte si vytvoriť relaxačné prostredie na meditáciu, vybrať si vhodnú sviečku, správne ju umiestniť a meditovať. 
 
Lepšie je zapáliť čo len malú sviečku, ako preklínať tmu. Konfúcius 

Výber sviečky

  1. Vyberte si kvalitnú sviečku. Veľa sviečok je vyrobených z toxických chemikálií. Tieto uvoľňujú počas horenia škodlivé výpary a nemali by sa používať na meditáciu sviečok. Môžete si vybrať kvalitnú sviečku Gergiš , ktorá je šetrná aj k životnému prostrediu.
  2. Pri meditácii sa budete pozerať a zameriavať na sviečku. Určité farby môžu mať symbolický význam a môžu zlepšiť vaše meditácie. Ak chcete meditovať na ochranu, očistenie, vnútorný pokoj, duchovnosť alebo intuíciu, mali by ste použiť biele, modré alebo fialové sviečky.
  3. Ak chcete zamerať svoju meditáciu na lásku, romantiku, vášeň, energiu alebo šťastie, mali by ste použiť červenú alebo ružovú sviečku.
  4. V prípade, že sa chcete meditáciou zamerať na získanie a pritiahnutie prosperity a bohatstva do vášho života, vyberte si vhodnú sviečku v zelenej farbe. Zelené sviečky môžu byť tiež použité pre plodnosť.
  5. Premyslite si, či chcete použiť pri meditácii vonnú sviečku. Niektorí ľudia vedia, že vôňa im pomáha dosiahnuť hlbšiu úroveň relaxácie. Iní, môžu byť alergickí alebo citliví na určité vône a radšej používajú normálnu sviečku. Experimentujte s oboma možnosťami a vyberte si tú, ktorá vám pomôže zamerať sa a dokonale relaxovať. Niektoré vône sú príjemné a vhodné na meditáciu, ako napr. levanduľa, vanilka, borovica, mäta , škorica alebo jazmín. Použiť môžete aj energetické sviečky, ktoré sú priamo určené na uzdravenie tela aj duše. 

Vytvorenie relaxačného prostredia

 
  1. Nájdite si vhodný priestor. Meditácia je relaxačný zážitok a vy určite chcete, aby vaša poloha zodpovedala vášmu vnútornému stavu. Nájdite si miesto, kde nebudete počas celého trvania meditácie rušený hlukom a členmi domácnosti, zvyčajne potrebujete 15 až 30 minút.
  2. Zhasnite svetlá. Predtým, ako začnete meditovať, zhasnite svetlá v miestnosti a zatiahnite okenné žalúzie alebo závesy. Je to oveľa jednoduchšie zamerať sa na sviečku, ak ste v slabo osvetlenom priestore.
  3. Odstráňte akékoľvek rušivé veci v miestnosti. Keď meditujete, chcete vyčistiť svoju myseľ a potrebujete kľud. Vypnite mobil  alebo iné prístroje, ktoré môžu narušiť vašu meditáciu.
  4. Oblečte si pohodlné oblečenie. Počas meditácie by ste mali byť v pohode. Ak máte na sebe príliš úzke a nepohodlné oblečenie, vaša myseľ sa nesústredí a začne sa sústrediť na nepohodlie. Preto meditujte vo voľnom oblečení, ktoré nikde netlačí ani neťahá.   

Umiestnenie sviečky na meditáciu

 

  1. Umiestnite sviečku do úrovne očí. Keď používate sviečky na meditáciu, mali by ste mať oči otvorené a pozerať sa na sviečku. Pre maximálne pohodlie by mala byť sviečka umiestnená na úrovni očí alebo tesne pod oči. Týmto spôsobom nebudete musieť napínať krk, aby ste sa pozerali hore alebo dole na sviečku.
  2. Umiestnite sviečku 20 cm (50 cm) od vás. Umiestnite sviečku asi 20 cm (50 cm) pred miesto, kde budete sedieť. Ak je sviečka príliš blízko, môže vás odviesť od vašej meditácie.
  3. Posaďte sa do pohodlnej polohy. Je dôležité, aby ste sedeli v pohodlnej polohe. Môžete buď sedieť vystretá na stoličke s nohami pevne posadenými na zemi alebo sedieť na zemi, na pohodlnej podložke s prekríženými nohami. Ruky by ste mali voľne položené na kolenách alebo vedľa seba.
  4. Do miestnosti môžete umiestniť viacero sviečok. Pomôžu vám vytvoriť relaxačné prostredie pre všetky druhy meditácie a modlitby.

Tisíce sviec môžeme odpáliť od jednej sviece a jej život sa tým predsa neskráti. Zdieľaním z radosti nikdy neubúda. Buddha

 Meditácia so sviečkou

  1. Pozrite sa na plameň. Akonáhle sviečka horí , pozrite sa na sviečku a nechajte plameňom zaplniť vašu myseľ. Zo začiatku sa môžu vaše oči vyhýbať pohľadu na sviečku, neskôr to prejde a postupne sa dokážete sústrediť na plameň sviečky. Je oveľa jednoduchšie ako sústredenie sa na mantru.
  2. Meditujte a vyčistíte si svoju myseľ. Začnite svoju meditáciu pravidelným dýchaním a zároveň sledujte plameň sviečky. Nechajte sa doslova vstrebať krásou, jasnosťou a čistotou svetla. Možno zistíte, že sa v plameni dokážete úplne stratiť. Tiež si všimnete, že vaše myšlienky budú prichádzať a odchádzať. Zakaždým, keď sa vám rozutekajú, prineste svoje myšlienky späť k plameňu. To vám pomôže zlepšiť váš zámer a meditáciu.

Po ukončení meditácie môžete sviečku nechať dohorieť do konca alebo ju zhasnúť, ale pozor, vraj sa nemá v žiadnom prípade uhasiť sfúknutím! Sviečkový obrad môžete pár dní opakovať, čím naberie väčšiu silu. Použitú sviečku už nepoužívajte na nič iné!

Anka

 

 
 

Trend Pre Ženy

RADOSŤ je naším TRENDOM.

Osobný rozvoj, zdravie, informácie a vzájomná pomoc pre chvíle radosti aj nepohody.

Produkty pre zdravie a krásu ženy 

 

 

©2019 Trend pre ženy. Všetky práva vyhradené. Dizajn od AnKa

Hľadať